Qlosr Group AB (publ) har signerat nytt IT-avtal med Devyser AB till ett totalt värde om 9 MSEK

27 oktober 2023 13:17

Devyser AB (”Devyser”) har genomfört en upphandling avseende tjänstepaketeringar för drift av server, nätinfrastruktur samt tillhörande managering av klienter, dokumenthantering, licenshantering och support. Qlosr Group AB (publ) (”Qlosr Group”) har signerat avtal med Devyser avseende prenumerationstjänster för samtliga upphandlade områden. Det totala värdet uppgår till 9 MSEK och avtalstiden är tre (3) år från avtalsstart, med möjlighet till förlängning.

Närhet och förståelse för vår verksamhet har varit viktigt för oss i vår upphandling av ny IT-leverantör. Qlosr Group har visat att de kan ta ett helhetsansvar för hela tjänsteleveransen och dessutom vara nära oss som leverantör. Vi tror också att vår egen tillväxtresa matchar bra med den tillväxt som Qlosr Group har. Dessutom är det extra viktigt för Devyser att kunna dra nytta av Qlosr Groups kompetens inom standardprocesser och best practice, samtidigt som vi har tillgång till ett eget dedikerat kundteam. Vi ser fram emot ett gott samarbete och långvarigt partnerskap, säger Shovon Miah IT-ansvarig Devyser AB.

Devyser växer kraftigt och har idag fler än 100 anställda. Bolaget utvecklar, tillverkar och säljer diagnostiska lösningar och analystjänster till kliniska laboratorier i över 50 länder. Produkterna används för avancerad genetisk testning inom områdena ärftliga sjukdomar, onkologi och transplantation. De ger möjlighet att skräddarsy cancerbehandlingar, diagnosticera ett stort antal genetiska sjukdomar och att följa upp transplanterade patienter. Deras produkter förenklar genetiska testprocesser, förbättrar provgenomströmningen, minimerar manuella moment och ger snabba resultat. Devysers mål är att varje patient ska få en korrekt diagnos på kortast möjliga tid.

Vi är otroligt glada att Devyser har valt Qlosr Group som ny IT-partner och vi ser detta som ett tydligt kvitto på att våra paketerade prenumerationstjänster tillsammans med ett nära partnerskap skapar kundvärde, utveckling och förtroende, säger Jonas Norberg Group CEO, Qlosr Group AB (publ)