Qlosr Group AB (publ) etablering i Köpenhamn påbörjad

04 februari 2022 08:30

Qlosr Group ABs (publ) (”Qlosr Group” eller ”Bolaget”) aviserade 2021-10-15 att uppjustera de finansiella målen för Qlosr Group. Som en del i de finansiella målen aviserades det att bolaget under Q1 2022 skulle påbörja en nordisk satsning med etablering av ett nytt dotterbolag i Danmark med kontor i Köpenhamn.

Den 7 Februari startar Qlosr Denmark ApS sin verksamhet med bas i Köpenhamn. Som en del i att komma igång har Sonja Putica (Qlosr Malmö ABs VD) utsetts som tf VD rollen tills en ordinarie VD är rekryterad.

Rekryteringen av dansktalande personal är redan genomförd och Qlosr Group ser intressanta synergier rörande mixen av personal i Öresundsregionen där tvåspråkighet innebär möjligheter för en mixad leverans från båda länderna i området.

Det gläder mig otroligt att vi fortsatt klarar av att leverera på vår plan och är igång med att starta nya leveranser från vår första egna enhet utanför Sverige. När vi nu öppnat kontoret och har leveransresurser tillgängliga kommer vi enklare kunna formalisera de diskussioner vi har med nya kunder i Köpenhamn, säger Jonas Norberg CEO, Qlosr Group