Qlosr Group AB (publ) anställer Urban Norberg som Group CFO

07 juli 2022 08:00

Qlosr Group (publ), (”Qlosr Group”) eller (”Bolaget”) anställer Urban Norberg som Group CFO för Qlosr Group. Under de senaste 10 månaderna har Urban varit inhyrd konsult på Qlosr Group och delaktig i att utveckla Bolaget från en omsättning på 150 Mkr till 500 Mkr som prognosticeras för 2022. Urbans konsultuppdrag övergår till en tillsvidareanställning med start den 1 augusti 2022.

Urban har varit en viktig kugge vid tre företagsförvärv, en emission samt varit med om att ta upp nya förvärvslån. Vidare har Urban byggt en koncerngemensam finansorganisation och har implementerat samt förvaltar en koncerngemensam budget- och uppföljningsmodell, vilket har skapat stora mervärden för Qlosr Group, säger Jonas Norberg Group CEO på Qlosr Group

Urban Norberg har mer än 25 års erfarenhet av finans- och ekonomistyrning, compliance, M&A och att utveckla affärsmodeller och genomföra komplexa förändringsresor inom både stora globala organisationer som Sandvik, Bombardier och Scania samt riskkapitalägda bolag som Scanacon och Strängbetong.

Qlosr är på en riktigt spännande tillväxtresa med stor potential. Jag ser mycket fram emot att fullt ut bli en del av detta team och fortsätta arbetet med att bygga en miljardaffär, säger Urban Norberg Group CFO på Qlosr Group

CFO rollen i ett tillväxtbolag som Qlosr Group är extremt central då vi både växer organiskt, ställer om affären till mer återkommande intäkter och har en tydlig förvärvsagenda. För att det skall fungera krävs förutom bred och djup kompetens också en väldigt tydlig affärsorienterad profil. När vi tog in Urban på ett interims uppdrag under hösten 2021 såg vi stor potential. Nu 10 månader senare ser vi att Urban bidragit stort i såväl förvävsprocesser, finansieringsfrågor samt skapat en bra och tydlig uppföljningsmodell. Dessutom har Urban de där unika personliga egenskaperna som krävs för att verka i ett bolag under snabb förändring. Riktigt kul att Urban nu vill på riktigt vara med på vår resa framöver, avslutar Jonas Norberg Group CEO på Qlosr Group

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Telefon: +46 8 463 83 00, e-post: certifiedadviser@penser.se