Qlosr Group AB AB (PUBL) MEDDELAR UTFALL I INCITAMENTSPROGRAMMET SOM BESLUTADES AV ÅRSSTÄMMAN

27 juli 2022 15:30

På årsstämman i Qlosr Group AB (publ) ("Bolaget") den 25 maj 2022 beslutades om att införa ett incitamentsprogram baserat på teckningsoptioner till samtlig personal, ledande befattningshavare och nyckelanställda i Bolaget eller dess dotterbolag samt om emission av 356 466 768 teckningsoptioner av serie 2022/2025 till det helägda dotterbolaget Qlosr Future AB ("Future"). Future har överlåtit totalt 189 500 000 teckningsoptioner av serie 2022/2025 till totalt 77 anställda varav 26 personer i ledande befattningar inklusive nyckelanställda i Bolaget och dess dotterbolag. Erbjudandet har därmed accepterats av ca 93% medarbetare i ledande befattning / nyckelpersoner samt ca 41% av övriga medarbetare. Totalt har ca 51% av koncernens anställda accepterat erbjudandet.

Teckningsoptionerna i incitamentsprogrammet har överlåtits till en kurs (optionspremie) om 0,004101 kronor per teckningsoption, motsvarande teckningsoptionernas marknadsvärde enligt Black & Scholes värderingsmodell beräknat av en oberoende värderingsman. Optionspremien och teckningsoptionsvillkoren reflekterade inte den aviserade sammanläggningen av aktier, vilken Bolaget verkställde i juni 2022.

För ytterligare information om incitamentsprogrammet och teckningsoptionerna, se kallelsen till årsstämman 2022 som återfinns på Bolagets hemsida.